Egy XXI. századi luddita történet

A Bresti Európai Filmfesztiválon három díjat is elhozott Deák Kristóf új filmje, A legjobb játék. A nagyon mai luddita történetről beszélgettünk az alkotókkal. A rendező mellett Nina Kov mozgásrendező, illetve a filmben használt mesterséges intelligenciáért felelő Xorxor csapat két tagja, Papp Gábor és Hajdu Gáspár voltak a Szertár Podcast vendégei.

A legjobb játék előzetese:

A legjobb játék – trailer from filmfabriq on Vimeo.

Az adás tartalma

01:25 Válasz az előző adás kérdésére: miért Apolló a kis apollólepke. A 2019-es év rovarára a Magyar Rovartani Társaság honlapján tudtok szavazni 2018. december 6-ig.
03:20 Nina korábban is volt már vendégünk. Akkor drónkoreográfiáról mesélt.

03:54 Mi a Xorxor?
05:15 Kristóf A legjobb játékról.
07:19 Utópisztikus sci-fi, kortükör vagy útmutató kínai ellenállóknak?
09:05 A filmben szereplő technológia
10:00 Mennyire lehet reális a filmben látható jelenet? A gépi képfelismerésről szóló korábbi Szertár adást itt találjátok:

10:58 A Deep Learning és a film alapötletének forrása. Etikai dilemmák.
13:58 Hogy dolgoztak együtt az alkotók?
15:05 Az önkéntes táncosok és a mesterséges intelligencia kreatív megzavarása.
17:08 Kinek a munkáját nem veszi el a mesterséges intelligencia?
20:20 “Nina a koreográfiájára nem volt felkészítve az algoritmus.”
21:50 A technikai fejlődés sebessége. Az Openpose.
24:12 Kristóf affinitása a tech világhoz.
25:28 Jövőbeli tervek: Xorxor installációk múzeumokokban, illetve a Nemzeti Táncszínházban.
27:08 Oscar Sharp, aki leforgatja azt a forgatókönyvet, amit a mesterséges intelligencia ír.

 

27:30 A transzhumanizmussal foglalkozó sci-fi körvonalai és az altruista technológia használat.
29:55 Nina művészeti projektjei: drónok, virtuális valóság és gépi látás.

Ha tetszik, amit csinálunk, támogass minket Patreonon! Köszönjük.

Zsiros László Róbert

Tudománykommunikációs felderítő | Edutainer | A Szertár alapítója