Gémerkedj okosan, avagy a játékosítás rejtelmei

“A játékosítás nem varázspálca.” De okosan használva nagyon ütős eredmények érhetők el vele. 

 


Damsa Andrei volt a vendégünk, aki a Játékoslét Kutatóközpont szakmai vezetője.

Amikről szó volt:

  • 00’53” Mi az a gamifikáció (gemifikáció, játékosítás)? Egyben kiderül, hogy RbLc (C64) és Hapci (tamagocsi) mivel szeretett játszani.
  • 04’30” Na de tényleg, mit csinálnak egy játékkutató központban? Milyen szemmel nézik a gémereket? Fromann Richárd (a Játékoslét alapítója) például egész máshogy, mint a többiek.
  • 05’21” A Próteusz-hatás, vagyis hogy hat egymásra a valós és a virtuális (játékbeli) személyiség.
  • 08’41” Az MMORPG kérdőívek eredményeit itt böngészgethetitek.
  • 10’38” Hogyan és mikor játékosítanak a cégek? Spoilerezünk: vannak előnyei a marketingben, a dolgozók motivációjában és a társadalmi felelősségvállalási programokban. Ezekre nézünk is vicces példákat zombitól a malacfutásig.
  • 16’14” Na és mi a helyzet az oktatással? Az oké, hogy a korábbi generációk sem akartak tanulni, nem csak a mostaniak. Van viszont egy lényeges különbség “köztünk” és az általunk Andrei által bevezetett úgynevezett hashtag generáció között. (Amúgy meg ezt a nevet sajnos már mások is ellőtték előttünk előtte.)
  • 21’04” Mi a storyline rendszer? Hogy tudják használni a tanárok különböző órákon? Mennyire nehéz ezt implementálni. (Itt van mondjuk Lee Sheldon The Multiplayer Classroom című könyve szakirodalomnak.)
  • 25’44” Azért rákérdeztünk arra is, hogy nem megy-e a játékos tanulás a tanterv rovására. És ha igen, hogy lehet ezt elkerülni.
  • 26’55” Mely tantárgyakat gamifikálják a tanárok a leggyakrabban? Ami itt elhangzott, azon meglepődtünk. Nem áruljuk el. Lepődjetek meg ti is!
  • 28’45” Platformok és úgy minden egyéb gamifikációja. Minden egyéb, hiszen a “játékosítás egy módszertani csokor”. Ah!
  • 30’37” Mennyire tekinthető megváltónak a játékosítás? Mely módszerek buknak be és hol? Ezeket kerüljük, ha gamifikálni szeretnénk! Mi van akkor, ha valaki mégsem szeretne játszani (suliban, munkahelyen)?
  • 34’38” Játékoslét a PlayIT-en 2015-ben, de lesznek még hasonlók! Kövessétek a Játékoslétet!
Ha tetszik, amit csinálunk, támogass minket Patreonon! Köszönjük.

Zsiros László Róbert

Tudománykommunikációs felderítő | Edutainer | A Szertár alapítója